Ćwiczenia

Ćwiczenia z kółkiem

Kółko do ćwiczeń – powszechnie znany drobny sprzęt fitness. Dzięki niemu wzmacniane są mięśnie brzucha oraz korpusu. Połączone dwa kółka metalowym drążkiem, który służy jako uchwyty. Jak powinno używać się rollera, wałka, kółka do ćwiczeń?

Ćwiczenie pierwsze
Należy uklęknąć na macie i chwycić drążek. Powinno się zwrócić uwagę na to aby ręce w nadgarstkach były proste – inaczej można nabawić się niepotrzebnych kontuzji. Napięte mięśnie brzucha umożliwią odjeżdżanie kółkiem, jak najdalej. Po tym kroku należy wrócić do pozycji wyjściowej. Aby nie nabawić się kontuzji należy nie dotykać tułowiem podłogi, a stopy mieć oparte o podłogę. To ćwiczenie jest jednym z lepszych ćwiczeń, które wzmacniają mięśnie brzucha. Tak wykorzystywane kółko do ćwiczeń służy również do stabilizacji całego ciała, ponieważ angażuje mięśnie głębokie.

Ćwiczenie drugie
Powyższe ćwiczenie jest skierowane do osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z wałkiem. Natomiast to jest dedykowane osobom, które są zaawansowane w obcowaniu z kółkiem. Należy stanąć w rozkroku na szerokość barków lub bioder, sylwetka prosta. Pochylając się należy położyć kółko na podłodze. Wyprostowane plecy oraz nogi powinny być nadal zachowywane. Po uzyskaniu tej pozycji należy skierować wałek najdalej do przodu (tyle ile się da) i wrócić do pozycji wyjściowej. Aby uniknąć kontuzji nie należy opierać kolan o podłogę.

Podczas ćwiczeń należy zadbać o bezpieczeństwo!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *